برادرم فرهنگي بود كرونا نداشت!

جامع ترين اخبار ايران و جهان در حوزه لوازم برقي و خانگي را در اين وبگاه مطالعه نماييد

جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

برادرم فرهنگي بود كرونا نداشت!

۲۵ بازديد

بسياري هنوز كرونا را يك كلاله مي دانند نه يك بيماري. به همين دليل ، از ابتداي بيماري ، ما دائماً بر اين موارد تأكيد مي كنيم و به همه هشدار مي دهيم كه از اصطلاح بيماري كرونا استفاده نكنند و هشدار مي دهيم كه بيمار به دليل كلاله ، عوارض ناشي از كلوئيد -19 …

برادرم فرهنگي بود كرونا نداشت! https://d77.ir/برادرم-فرهنگي-بود-كرونا-نداشت/ دنياي 77 Sat, 13 Feb 2021 14:15:21 0000 عمومي https://d77.ir/برادرم-فرهنگي-بود-كرونا-نداشت/ بسياري هنوز كرونا را يك كلاله مي دانند نه يك بيماري. به همين دليل ، از ابتداي بيماري ، ما دائماً بر اين موارد تأكيد مي كنيم و به همه هشدار مي دهيم كه از اصطلاح بيماري كرونا استفاده نكنند و هشدار مي دهيم كه بيمار به دليل كلاله ، عوارض ناشي از كلوئيد -19 …

بسياري هنوز كرونا را يك كلاله مي دانند نه يك بيماري. به همين دليل ، از ابتداي بيماري ، ما دائماً بر اين موارد تأكيد مي كنيم و به همه هشدار مي دهيم كه از اصطلاح بيماري كرونا استفاده نكنند و هشدار مي دهيم كه بيمار به دليل كلاله ، عوارض ناشي از كلوئيد -19 يا بيماري عروق بيماري كرونا قلب است. اين به ذهنيت فرد تبديل مي شود.

به گزارش دنياي 77 ، اين مجله ايران وي نوشت: “من از همان ابتدا گفتم كه مرگ برادرم به دليل كرونا غيرممكن است. آيا يك فرد فرهيخته اصلاً حق داشتن تاج دارد؟” اين سخنان برادر مردي است كه به همين دليل درگذشت ، اما پزشكان شفاهي گفتند كه آنها به كرونا مشكوك هستند و البته آنها فرصتي براي آزمايش ندارند.

وي مجدداً به پزشك گفت كه بايد گواهي فوت صادر شود كه از ذهن پزشك خارج باشد: “برادر شما تا زماني كه به بيمارستان نيامد ، به كويد -19 مشكوك بود. وي بر اثر شدت آسيب ريه و بسته شدن درگذشت.” ما فرصتي براي انجام آزمايش PCR از وي نداشتيم و به سرعت به مرحله توانبخشي رسيديم. “به جاي ايجاد اين همه سر و صدا و تأكيد بر هر گونه تاج ، بايد به فاصله اجتماعي خود و وضعيت فردي بستگان مرحوم بپرسيد آنها را مشاهده كنند. “

مرد اما متوقف نشد و كمي جلوتر رفت و گفت برادرم پروتكل و بهداشت شخصي را به خوبي رعايت مي كند. اين نوعي توهين است. برادرم سكته كرد. اين خانواده به زودي در اين مراسم شركت مي كنند و علت مرگ همه را به دليل حمله قلبي اعلام مي كنند.

برادرزاده ماري كه اخيراً درگذشت ، گفت: “خانواده دايي من اصرار دارند كه آنها مي گويند كار دايي من فرهنگي است ، بنابراين گفتن زشت است و گوش مي شود.” به عنوان مثال ، ديروز دايي من كه فقط خبر مرگ خود را شنيده بود ، با همه تماس گرفت و آنها را از گفتن هر چيزي در اين باره منع كرد. وي گفت كه اگر كار برادر ما نبود ، ما آن را مي پذيرفتيم ، اما طرفداري از فرهنگ براي كرونا هم غيرممكن است و هم زشت. فرقي نمي كند كه اگر آن را دنبال كنيد هنوز مي توانيد تاج بگيريد. اين يك اپيدمي است و من شرمنده نيستم كه بگويم عموي خود را به خاطر آن از دست دادم. “من خودم را در جامعه بزرگي از افراد تحت تأثير اين اپيدمي مي بينم و نمي توانم دليلي براي پنهان شدن پيدا كنم.”

ننگ و اختفا بيماري بيماري كرونا قلب همچنان ادامه دارد كه يك سال از شيوع آن مي گذرد و نه تنها بسياري مي خواهند اعتراف كنند كه علت مرگ عزيزشان Covid-19 بوده است ، اما بسياري هنوز هم وقتي اين بيماري را قبول مي كنند انكار مي كنند به پزشك مراجعه كنيد و علائم را مشاهده كنيد. بسياري از پزشكان مي گويند كه آنها هنوز نيمي از انرژي خود را صرف تلاش براي قانع كردن بيمار به بيماري عروق بيماري كرونا قلب مي كنند كه بي احترامي نيست.

فريده اخيراً مادر خود را به دليل بيماري عروق بيماري كرونا قلب از دست داده است. وي گفت: “مادر و پدر من سه تاج گرفتند.” من و پدرم بهبود يافتيم ، اما مادرم از بيماري زمينه اي دوام نياورد و علت مرگ او تاج اعلام شد. مادرم به من دستور داد كه او را در دهكده اي كه در شمال ايران به دنيا آمده دفن كنم ، اما از ابتدا به ما گفتند كه اگر آنجا جانازا داشتي ، به هيچكس نگو چرا كارونا مرد. از آنجا كه يا همه از شما فرار مي كنند يا شما رفتار خوبي نمي بينيد ، موافقم. با اين حال ، من هيچ دليلي براي پنهان كردن پاسخ كساني كه با آنها تماس گرفتند و ابراز همدردي كردند ، نديدم و حقيقت را مي گفتم. مادرم مانند بسياري ديگر در جهان قرباني تاج شد. راستش را بخواهيد ، اين حريم خصوصي براي من واقعا آزار دهنده بود. تا آنجا كه من فهميدم به نظر مي رسد كه ما ، نسل جوان با اين مشكل راحت تر هستيم و خيلي راحت در مورد آن صحبت خواهيم كرد. عمه و عموي من خواستند تاج مادرم را ذكر نكنند. “من نمي دانم آنها نگران اين رويداد دو روزه بودند.”

وقتي ضربان قلب بالا بود ، هانيه كرونا را گرفت. وي گفت: “تعداد كشته شدگان بسيار زياد نبود ، اما ميزان عفونت بسيار زياد بود.” من اين آزمايش را تا دماي بدن انجام دادم ، در حالي كه آزمايش تاج بسيار گران بود. اما رفتارهاي دور بر روان من تأثير بدي مي گذارد. من در كار مشكلي نداشتم و آنها به من گفتند كه در خانه استراحت كن. 21 روز گذشت ، اما وقتي مي خواستم به كار خود برگردم ، يكي از مديران نگذاشت كه برگردم و با همه تماس گرفت ، هنوز ترس از تاج داشت. رفتارهاي بسيار بدي را در خانواده ام ديده ام. “به عنوان مثال ، آنها گفتند شما حتماً متوجه شده ايد كه آلوده شده ايد.”

آقاي احمدي چند روز پيش از بيمارستان مرخص شد. وي علاوه بر بيماري ، مشاغل ديگري نيز دارد. وي پس از هيپوكسي يك هفته را در مركز مراقبت هاي عروق بيماري كرونا گذراند: “صادقانه بگويم ، من اكنون مي فهمم كه چرا بسياري از افراد بيماري خود را پنهان مي كنند يا خانواده هايي دارند كه نمي خواهند علت مرگ عزيزشان را بگويند. Covid-19. ممكن است به عنوان بهداشت نامناسب متهم مي شود

در بيمارستان ، همه از كنار من رد مي شدند ، حتي برخي از پرستاران و كادر پزشكي گفتند شما حتماً يك سفر و زمان داشته ايد و آن را رعايت نكرده ايد و اكنون كارت به اينجا كشيده شده است. صادقانه بگويم ، من هميشه از كادر پزشكي و تلاش هايشان سپاسگزارم و از سخنان آنها نيز خسته شدم ، اما هيچ كس انتظار نداشت كه اين كلمات را در تخت بيمارستان بشنود. اگرچه من واقعاً به مسائل بهداشتي اهميت مي دادم. در اين مرحله ، پايين آمدم ، اما به نوعي آلوده شدم. با اين همه ظاهر ، انگار تقصير من بود. اين نگاه اجمالي خارج از بيمارستان نيز بود. دوستانم با من تماس گرفتند و حال من را جويا شدند ، جمله اول اين بود ، شما نبايد باور كنيد؟ به خاطر كارتان جلسه را از دست داديد؟ “من مي گويم كسي كه تاج خورده است نيازي نيست شخصي باشد كه خودش آن را مشاهده نكرده است. از طريق تمام مشاهدات مي توان از اين بيماري خلاص شد و شما قرباني عدم مشاهده بيماري ديگري خواهيد شد.”

هاري يزداني ، پزشكي كه چندين ماه با بيماران مبتلا به بيماري كرونا قلب كار كرده است ، توضيح داد كه تقريباً يك سال پس از اعلام اين بيماري همه گير همچنان وجود دارد: “متأسفانه هنوز كلاله اي به آن پيوسته است. يك بيماري و اين انگ اجتماعي در كمين است. و بنابراين شيوع بيماري افزايش مي يابد. ما با بيماري ناشناخته و ترسناكي روبرو هستيم كه از همان ابتدا باعث ترس و اضطراب عمومي شده است ، بيماري كه درمان آن كاملا ناشناخته است. من به خاطر مي آورم ابتداي اپيدمي ، همكار من از يك كادر پزشكي بيمارستان بود. آنها واكنش عجيبي از طرف مدير ساختمان داشتند. مدير ساختمان قفل ورودي را عوض كرد زيرا مي ترسيد كه پزشك كل ساختمان را آلوده كند. “اين واكنش ها ناشي از ترس و اضطراب شديد در مورد اين بيماري. “

به گفته وي ، حتي يك سال پس از شيوع بيماري عروق بيماري كرونا قلب ، بسياري از افراد هنوز سعي مي كنند بيماري خود را به طور جدي انكار كنند و به طور جدي با پزشكان بحث مي كنند كه علائم آنها علائم بيماري عروق بيماري كرونا قلب نيست و اين واقعا وحشتناك است. زيرا بيماري فقط درصورتي قابل كنترل است كه افراد آن را بپذيرند و خود را منزوي كرده و به ديگران بگويند كه اين بيماري را دارند و فاصله اجتماعي را رعايت مي كنند. به همين دليل است كه بايد اعتماد به نفس مردم را افزايش دهيم. آن شخص به سيستم بهداشت و درمان و شخصي به سيستم بهداشت و درمان ايمان دارد تا بتوانيم انتقال بيماري را كنترل كنيم. شكستن نظم عفونت از طريق مخفي امكان پذير نيست.

وي همچنين به تعدادي از دلايل پنهان كاري اشاره مي كند: «برخي از اسرار دلايل اقتصادي دارند. هركسي از از دست دادن شغل خود مي ترسد. همچنين مي توان فرد را به دليل عدم انجام مسئوليت هاي اجتماعي خود و به خطر نيفتادن ديگران تشخيص داد. در چنين شرايطي ، بيماري را از ترس رها شدن ، طرد شدن و تنها ماندن ، پنهان مي كند. “اينها همه را در موقعيت ضعف ذهني قرار داده و آنها را به پنهان شدن با همه اين مشكلات سوق مي دهد.”

وي ادامه داد: به همين دليل است كه ما از ابتداي بيماري بر اين موارد تأكيد كرده ايم و به همه هشدار داده ايم كه از كلمه شريان بيماري كرونا استفاده نكنند و بيمار مبتلا به بيماري عروق بيماري كرونا يا عروق بيماري كرونا است زيرا ننگ پيچيده است و اين بيماري باعث مي شود پريشاني عاطفي. “من خانواده اي را مي شناسم كه اعضاي آن به دليل تاجگذاري جان خود را از دست داده اند ، اما همه اين فشارها منجر به خودكشي دو نفر ديگر از اين خانواده شده است.” ترس از بيماري هاي ناشناخته ، مرگ ، تنهايي و طرد شدن مي تواند يك سركوب خطرناك باشد ، عواقب آن گاهي غيرقابل برگشت است. “

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.