آتشفشان «كلاب هاوس» فروكش مي كند؟

جامع ترين اخبار ايران و جهان در حوزه لوازم برقي و خانگي را در اين وبگاه مطالعه نماييد

جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

آتشفشان «كلاب هاوس» فروكش مي كند؟

۱۰ بازديد

يكي از فعالان محتواي صوتي در مورد دلايل افزايش تعداد كاربران كلاب هاوس گفت: “حريم خصوصي در چنين سيستم عامل هايي منطقي نيست.” زندگي در لحظه و اظهارنظر از مفاهيم جديد جامعه شناسي است. وقتي متخصصان جهان به “باشگاه باشگاهي” مي آيند و شما مي توانيد به راحتي س easilyالات خود را از آنها بپرسيد …

منبع: خبرگذاري ايواره
آتشفشان «كلاب هاوس» فروكش مي كند؟

آتشفشان «كلاب هاوس» فروكش مي كند؟ https://evarah.ir/2021/04/آتشفشان-كلاب-هاوس-فروكش-مي-كند؟/ ايواره Sat, 17 Apr 2021 18:19:28 0000 فرهنگ و هنر https://evarah.ir/2021/04/آتشفشان-كلاب-هاوس-فروكش-مي-كند؟/

يكي از فعالان محتواي صوتي در مورد دلايل افزايش تعداد كاربران كلاب هاوس گفت: “حريم خصوصي در چنين سيستم عامل هايي منطقي نيست.” زندگي در لحظه و اظهارنظر از مفاهيم جديد جامعه شناسي است. وقتي متخصصان جهان به “باشگاه باشگاهي” مي آيند و شما مي توانيد به راحتي س easilyالات خود را از آنها بپرسيد …

منبع: خبرگذاري ايواره
آتشفشان «كلاب هاوس» فروكش مي كند؟

يكي از فعالان محتواي صوتي در مورد دلايل افزايش تعداد كاربران كلاب هاوس گفت: “حريم خصوصي در چنين سيستم عامل هايي منطقي نيست.” زندگي در لحظه و اظهارنظر از مفاهيم جديد جامعه شناسي است. وقتي متخصصان جهان به “باشگاه باشگاهي” مي آيند و شما مي توانيد به راحتي س easilyالات خود را از آنها بپرسيد ، به اين معني است كه هيچ كنترلي وجود ندارد و فكر آزادانه شكل مي گيرد.

به گزارش ايواره و به نقل از روابط عمومي ساترا ، با افزايش فعاليت شبكه اجتماعي “كلابهاوس” در هفته هاي اخير در كشور ، ساترا به عنوان تنظيم كننده حوزه صوتي و تصويري به مطالعه فعاليت هاي فرهنگي و اجتماعي اين برنامه و آن مي پردازد اثرات آن بر صنعت تصوير يك نشست هم انديشي با دفتر مطالعات تنظيم مقررات رسانه اي با فعالان و مديران سيستم عامل هاي صوتي كشور برگزار كرد.

در اين جلسه مجتبي شايسته (تهيه كننده محتواي صوتي) ، موسي زمان زاده (مدير خدمات بستر و برنامه Kitons ويدانه) ، نظري (مدير برنامه ويژوال پلت فرم) و چندين فعال ديگر تجارت پلت فرم صوتي و همچنين اعضاي دفتر تنظيم مقررات Satra .

در اين جلسه محمد خليلي ، محقق دفتر مطالعات تنظيم مقررات Satra وي با اشاره به تجزيه و تحليل هاي مختلف در مورد تأثيرات كلابهاوس در صنعت صوتي و تصويري ، از جمله اين واقعيت كه كلابهاوس يك تب نه چندان طولاني است ، اظهار داشت: برخي معتقدند كلابهاوس مي تواند منجر به تغيير جدي يا نوآوري در صنعت شود ؛ برخي ديگر نظر مخالف

در دست اقدام مجتبي شايسته ، توليد كننده محتواي صوتي وي گفت: “در حال حاضر ، جامعه باشگاه ها مخاطبان بسيار متفاوتي با پادكست ها دارند.” اما در آينده مي تواند بخش صوتي را به صورت آفلاين راه اندازي كرده و وارد حوزه پادكست ها شود. البته كيفيت صدا در كلاب هاوس خوب نيست و از اين نظر تهديدي براي پادكست نيست.

وي گفت: به جاي ايجاد كانال براي انتشار محتوا ، بايد بر توليد محتواي خوب تمركز كنيم ، زيرا ما توليد كننده و صادر كننده محتوا هستيم. “كلاب هاوس” يك آتشفشان و اتفاقي است كه كاملاً ناگهاني اتفاق افتاده است و دليل آن ممكن است افزايش مصرف رسانه اي به دليل گسترش تاج باشد. اين بدان معني است كه “باشگاه” نمي تواند خيلي از نخبگان دور باشد. ايده “كلاب هاوس” از نظرات صوتي برنامه ابر ابر گرفته شده است كه در زمان هاي مختلف ارسال شده است. در فضاي بسته رسانه هاي ايراني ، نخبگان نياز به تريبون احساس مي كنند و مردم به دليل جو متشنج ايجاد شده توسط دشمنان داخلي و خارجي و همچنين به دليل بحث انتخابات و نارضايتي اقتصادي حزب ، خبرساز شدند. برنامه Clubhouse.

اين تهيه كننده صدا گفت: “البته ، كلاب هاوس نمي تواند يك بستر دائمي باشد زيرا مدل آن بر اساس مدل جهاني رسانه هاي آنلاين نيست و يك مدل هيجان انگيز دارد.” به دليل حساسيت پخش مستقيم ، سيستم عامل هاي ايراني حداقل تا پنج سال آينده به سراغ ايده هايي مانند “كلوپ” نخواهند رفت.

در دست اقدام موسي زمان زاده ، مدير سيستم عامل ويدانه و سرويس كليدها وي با اشاره به جنبه هاي اجتماعي يادگيري چنين پديده هايي گفت: “بسترهاي جديد بر اساس يك مدل ذهني طراحي شده است كه حذف فاصله هاي اجتماعي است ؛ اين بدان معني است كه افراد مي توانند به راحتي با يكديگر ارتباط برقرار كنند و حتي بحث را مديريت كنند.

وي گفت: “حريم خصوصي در چنين سيستم عامل هايي معني ندارد.” زندگي در لحظه و اظهارنظر در لحظه از جمله مفاهيم جديد جامعه شناسي است. وقتي متخصصان جهان به “باشگاه باشگاهي” مي آيند و شما مي توانيد به راحتي س questionsالات خود را بپرسيد ، به اين معني است كه هيچ كنترلي وجود ندارد و فكر آزادانه شكل مي گيرد.

اين فعال گفت: “گفتگوها در باشگاه در حال حاضر اتفاق مي افتد و در اينجا پايان مي يابد.” اين سيستم عامل نوعي UGC و يك رابط سرگرمي است. در اين بستر ، افراد ، صرف نظر از سن ، موقعيت ، شغل و ساير موارد ، نظرات خود را بيان مي كنند. اشتباه ما اين است كه فكر مي كنيم همه سيستم عامل ها به نرم افزار و سخت افزار بستگي دارند. از طرف ديگر ، سيستم عامل ها تركيبي از سازمان سخت افزار و نرم افزار هستند.

وي افزود: به عبارت ديگر ، مي بينيم سازماني ايجاد شده است كه هيچ طبقه بندي ندارد و جريان اطلاعات براي افرادي رخ مي دهد كه به طور معمول نظرات آنها اصلاً شنيده نمي شود. اين باشگاه ارزان و بسيار سريع است. اين در زمينه كپي رايت از بين رفته است زيرا تخصص و مهارت در آن مهم نيست و بسياري از افراد مي توانند بدون توجه به حق چاپ و موقعيت شغلي خود خيلي راحت صحبت كنند.

نظري ، مدير بستر هاي بصري وي همچنين به اهميت بسترهاي صوتي اشاره كرد و گفت: با توجه به اينكه توييتر يك مدل متني است و اينستاگرام يك مدل ويدئويي است ، اين پلت فرم يك مدل صوتي ايجاد كرده است. البته در ايران مدل شنيداري با دنيا قابل مقايسه نيست. راديوهاي محلي هنوز در جهان تأثيرگذار و مهم هستند ، اما در ايران اينگونه نيست.

نظري ادامه داد: منافع كلاب هاوس براي دارندگان اين سكوي جامعه مردم است ، زيرا جمع آوري افراد در يك سكو چيز ارزشمندي است. مطمئناً دارندگان اين پلتفرم روي موضوعات داده هاي بزرگ و تجزيه و تحليل صوتي و يادگيري ماشين كار خواهند كرد و اطلاعات پردازش شده را در اختيار موسسات جمع آوري داده مشتري قرار مي دهند. تجزيه و تحليل صوتي مي تواند بر اساس صوتي ترين انگيزه ها و روندها باشد.

نظري به عدم توجه به صدا در جامعه ايران اشاره كرد و گفت: “بسياري از افراد جامعه به جاي محتواي صوتي آنلاين از طريق فلش مموري و CD و پخش كننده هاي ماشين و آهنگ از طريق تلفن هاي همراه به موسيقي گوش مي دهند.” سيدي هنوز در فروشگاه ها و برخي از چهارراه ها فروخته مي شود. ما معمولاً به سمت يك جامعه نخبه حركت مي كنيم ، در حالي كه براي عموم مردم سالها طول مي كشد تا يك موضوع يا پديده فرهنگي شود و به اصطلاح توانمند شود.

اين فعال صنعت صوتي آنلاين ادامه داد: ما از نگاه كلان سيستم عامل ها يك قدم عقب هستيم و منتظريم اتفاقي بيفتد ، سپس به سراغ مسائل و حاشيه هاي مرتبط با آنها خواهيم رفت. به عبارت ديگر ، بايد ببينيم سكوي ديگر باشگاه چيست. بايد جاده جديدي طراحي شود. بسياري از دارندگان سيستم عامل نيازي به پشتيباني مالي ندارند بلكه فقط به پشتيباني نياز دارند. واردكنندگان توجه به اين نكته مهم است كه ساخت سكوي باشگاه مشكلي ندارد ، اما حمايت از چنين سكوهايي در داخل كشور مهم است.

نظري ادامه داد: ايده هاي خلاقانه اي در كشور ما وجود دارد ، اما سرمايه گذار دوست دارد در پروژه هايي سرمايه گذاري كند كه سود روزانه براي او دارد ، نه اينكه سود خود را در طولاني مدت تعيين كند. اين بدان معني است كه ما بايد يك نكته رو در رو براي سرمايه گذار تعيين كنيم. چنين چالش هايي منجر به كنار گذاشته شدن ايده هاي خلاقانه مانند ايجاد بسترهايي مانند باشگاه ها مي شود تا با مشكلات حقوقي و سرمايه گذاري روبرو نشويم.

در بخشي ديگر از بحث ، نظري بر چالش هاي نظارت و پاسخگويي سيستم عامل ها در اين زمينه تأكيد كرد و گفت: با توجه به نظارت و موارد مشابه ، بسياري از دارندگان سيستم عامل در ايران نيازي به پول ندارند و مي دانند چگونه هزينه هاي تاير را جبران كنند. مشكل آنها اين است كه اگر مي خواهيم روي توليد محتوا كار كنيم ، بايد مشخص كنيم چه محتوايي نبايد منتشر شود و كاربر يا دارندگان سيستم عامل مسئوليت انتشار محتواي بارگذاري شده توسط كاربران را دارند.

وي طراحي و تلفيق سيستم توزيع مسئوليت بين ناشر و سكو را از اهميت بالايي برخوردار دانست و گفت: آنها همچنان به كار خود ادامه مي دهند و تهديدي براي سكوهاي داخلي محسوب مي شوند.

نظري ادامه داد: اگر اجازه توسعه پلتفرم داده شود ، بسياري از مشكلات حل مي شود. در حال حاضر ، بيشترين سايت مورد بازرسي در YouTube در بخش حق چاپ است. اما سيستم عامل هاي داخلي با مميزي هاي بيشتري سروكار دارند. نظارت مداوم ، به جز در بحث هاي خاص مانند امنيت ملي ، كار سيستم عامل ها را مختل مي كند. با استفاده از اين روش نظارت بر محتوا ، تنها سيستم عامل هاي خارجي تقويت مي شوند. بنابراين ، سيستم مسئوليت انتشار مطالب در فضاي مجازي نياز به مطالعه و كار بيشتري دارد.

وي در پايان گفت: “اگر ما به رسانه هاي مستقل نياز داريم ، بايد فقط يك قانونگذار و يك تصميم واحد درباره مشكلات تعيين شده براي سيستم عامل ها وجود داشته باشد.” يعني هيچ سليقه اي نيست.

انتهاي پيام

منبع: خبرگذاري ايواره
آتشفشان «كلاب هاوس» فروكش مي كند؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.