اورژانسي كه وضعيتش اورژانسي است

جامع ترين اخبار ايران و جهان در حوزه لوازم برقي و خانگي را در اين وبگاه مطالعه نماييد

جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

اورژانسي كه وضعيتش اورژانسي است

۷ بازديد

آنها كلينيك دارند و در زمينه آسيب هاي اجتماعي كار مي كنند. آنها به اورژانس اجتماعي مراجعه كرده اند و معتقدند كه اين اورژانس محدوديت هاي زيادي دارد و در عين حال مجري قوي ندارد. “من به ندرت به اورژانس اجتماعي مراجعه مي كردم و چندين بار با آنها تماس مي گرفتم تا به پرونده …

منبع: خبرگذاري ايواره
اورژانسي كه وضعيتش اورژانسي است

اورژانسي كه وضعيتش اورژانسي است https://evarah.ir/2021/09/اورژانسي-كه-وضعيتش-اورژانسي-است/ Sat, 18 Sep 2021 12:21:28 0000 عمومي https://evarah.ir/2021/09/اورژانسي-كه-وضعيتش-اورژانسي-است/

آنها كلينيك دارند و در زمينه آسيب هاي اجتماعي كار مي كنند. آنها به اورژانس اجتماعي مراجعه كرده اند و معتقدند كه اين اورژانس محدوديت هاي زيادي دارد و در عين حال مجري قوي ندارد. “من به ندرت به اورژانس اجتماعي مراجعه مي كردم و چندين بار با آنها تماس مي گرفتم تا به پرونده …

منبع: خبرگذاري ايواره
اورژانسي كه وضعيتش اورژانسي است

آنها كلينيك دارند و در زمينه آسيب هاي اجتماعي كار مي كنند. آنها به اورژانس اجتماعي مراجعه كرده اند و معتقدند كه اين اورژانس محدوديت هاي زيادي دارد و در عين حال مجري قوي ندارد.

“من به ندرت به اورژانس اجتماعي مراجعه مي كردم و چندين بار با آنها تماس مي گرفتم تا به پرونده موردي كه مربوط به چند سال قبل است مراجعه كنند. كيسم كودك آزاري بود. پدر يك بيماري رواني داشت و فرزندان خود را مي زد. يادم مي آيد وقتي زنگ زدم آنها نمي توانند كاري انجام دهند زيرا اورژانس اجتماعي قدرت اجرايي ندارد. اورژانس اجتماعي آمد و با پدر بچه ها صحبت كرد و وقتي او رفت ، اوضاع بدتر شد. بدتر از قبل ، پدر شروع به بحث و مجادله كرد. من مي دانم اورژانس اجتماعي مانند يك خط ترسناك است. “دفعه بعد كه پدر بچه ها دوباره به كودك بدرفتاري كرد ، مادر بچه ها با من تماس گرفت و كاري از دستم برنمي آمد. “من به او گفتم با اورژانس اجتماعي تماس بگيريد ، اما او گفت كه قبلا تماس گرفته بود و هيچ تاثيري نداشت.”

– بچه ها چي شد؟

– هيچ چيزي. پدر هر روز فرزندان خود را اذيت مي كرد تا جايي كه حتي بچه ها در يافتن اعصاب خود دچار مشكل مي شدند و موهايشان دسته دسته مي ريخت. مادر بچه ها واقعاً مي خواست همسرش را در يكي از اين مراكز روانپزشكي رها كند ، اما او درخواست پول مي كرد ، و او اين همه پول نداشت.

سارا ، مركز حفاظت از كودكان مي گويد. او مددكار اجتماعي است و سالها در زمينه كاهش آسيب كار كرده است. وي گفت: “اورژانس اجتماعي ، مانند بسياري از برنامه هاي ديگر ، به درستي تعريف نشده است.” مجري قوي وجود ندارد. “به عنوان مثال ، وقتي زني كه مورد خشونت خانگي قرار گرفته است با 123 تماس بگيرد ، يك اورژانس اجتماعي چه تفاوتي مي تواند در وضعيت او ايجاد كند؟”

كساني كه درمانگاه هايي براي كمك به كودكان كار يا كاهش آسيب هاي اجتماعي دارند معتقدند كه وجود يك اورژانس اجتماعي در كشور ضروري است ، اما اين اورژانس قدرت اجرايي كافي ندارد.

23 سال از عمر اورژانس اجتماعي در ايران مي گذرد و يكي از اهداف اين اورژانس كمك به كاهش آسيب ها و پرونده هاي حقوقي است ، اما آيا واقعاً فعاليت آن م effectiveثر بوده است؟

اورژانس اجتماعي توسط سازمان بهزيستي از طريق مناقصه و قرارداد به بخش خصوصي واگذار مي شود و به گفته مسئولان برخي از كلينيك هاي خصوصي ، همه نمي توانند از اين امتياز برخوردار شوند ، زيرا يكي از پروژه هاي به اصطلاح رفاهي “تپل” است. . تجربه كرده اند خيلي راضي نبوده و اعلام كرده اند كه هزينه هاي اين كار زياد است و محاسبه ماليات و بيمه نيروي انساني مقرون به صرفه نيست.

او مي گويد: “او 123 كودك كار را جمع آوري مي كند و در سال هاي اخير مدعي شده است كه با كودكان بد رفتار نمي كند و سرانجام آنها به مراكز غربالگري توزيع مي شوند.” با اين حال ، واضح است كه اورژانس اجتماعي داراي بازو و قدرت اجرايي نيست و به همان اندازه م gatheringثر است كه كودكان كار را جمع آوري كرده يا به خودروهاي آنها در شهر نگاه مي كند يا افراد بي سرپناه را به پناهگاه ها راهنمايي مي كند ، اما هنگامي كه يك زن مورد خشونت خانگي قرار مي گيرد ، حتي اگر او با 123 تماس بگيرد “قوه قضائيه درگير شده است”.

يكي ديگر كه حدود 17 سال با كيسه خواب و كودكان آسيب ديده كار كرده است ، مي گويد در دو سال گذشته 50 كودك كار به اورژانس اجتماعي اعزام شده اند و اورژانس به خوبي با او همكاري مي كند. هر زمان كه او با آنها تماس مي گيرد ، سرانجام ظرف چهار ساعت به كلينيك او مي آيند تا بچه ها را به دنيا بياورند.

او داراي مدرك كارشناسي ارشد روانشناسي است و معتقد است كه فوريت هاي اجتماعي محدوديت هاي زيادي دارد. به عنوان مثال ، او نمي تواند كودك را بدون حكم دادگاه ببرد. همه مي دانند كه گرفتن حكم دادگاه زمان مي برد ، در حالي كه نام اورژانس مشخص است و مجروح بايد در اسرع وقت از خطر نجات يابد. قاضي بدون شواهد تصميم نمي گيرد ، او به سختي تصميم مي گيرد و يافتن قاضي وظيفه در تعطيلات دشوار است: برخي از كلانتري ها و 110 مأمور خود را توجيه نمي كنند و مي گويند چرا بايد كودكي از والدين خود جدا شود. حالا يكي ديگر كتك خورده است. بنابراين ، اورژانس اجتماعي اغلب براي دريافت حكم دادگاه بايد مدت زيادي منتظر بماند و در نهايت ما نوزاد را از دست داديم. كاستي هاي اين موضوع بايد برطرف شود. 123 ممكن است م providedثر باشد به شرطي كه تحت حمايت قانون و همراهي قاضي باشد. به ياد دارم زماني آگهي اي در تلويزيون پخش مي شد كه در صورت مشاهده سوء استفاده از بزرگسالان ، با 123 تماس بگيريد. واقعيت اين است كه همه اينها در تبليغات تلويزيوني زيبا هستند. 123 براي سالمندان چه كاري مي توانيد انجام دهيد؟ “يا در مورد خشونت خانگي چه مي تواند بكند؟”

اين فعال اجتماعي حضور اورژانس اجتماعي را مثبت ارزيابي مي كند و مي گويد: “اورژانس اجتماعي محدوديت هاي زيادي دارد و قوانين ما ناقص است.” در واقع قوانين ما از كودك به درستي محافظت نمي كند. “

– بعد از تحويل بچه ها ، سرنوشت آنها را دنبال مي كنيد؟

– جو

آيا تا به حال بارها به كودك اورژانس اجتماعي داده ايد؟

– جو

اينها برخي از نگراني هاي فعالان اجتماعي است كه با فوريت هاي اجتماعي برخورد كرده اند و معتقدند كه محدوديت هاي موجود بايد برداشته شود.

محدوديت هاي اورژانس اجتماعي كوچك نيست و كاركنان آن نيز از وضعيت كاري خود راضي نيستند. بسياري از آنها كاركنان شركت هستند و بدون بيمه يا قرارداد كاري كار مي كنند و برخي از آنها چند ماه حقوق نمي گيرند. بسياري از آنها از نظر مالي مشكل دارند و شرايط زندگي آنها روز به روز بدتر مي شود. آنها هيچ كار اضافه كاري ندارند. مهمتر از همه ، آنها هيچ گونه امنيتي ندارند و در طول ماموريت بارها مورد حمله ، ضرب و شتم يا تهديد قرار گرفته اند. با اين حال ، اين افراد با عشق به كار خود ادامه مي دهند.

به گفته معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي ، بسياري از پرسنل فعال در فوريت هاي اجتماعي در سازمان بهزيستي استخدام مي شوند ، برخي از آنها مقامات و پيمانكاران هستند و برخي ديگر نيز با اين سازمان قرارداد دارند. بنابراين ، براي سازماندهي اين موضوع ، آنها مكاتباتي با سازمان امور اداري-استخدامي و شخص رئيس جمهور در دولت هاي نهم تا دوازدهم داشتند.

دكتر حبيب الله مسعودي فريد به ايواره گفت: ادامه كار ما در سالهاي اخير انجام شده است و سرانجام به اين نتيجه رسيده ايم كه براي انجام كارهاي پايدار در فوريت هاي اجتماعي ، بايد لايحه اي بنويسيم كه به تصويب مجلس برسد. انجام شده و به وزارت رفاه ارجاع داده شده و در نهايت به كابينه ارسال شده و اكنون توسط كميسيون اجتماعي دولت در حال بررسي است. به دليل تغيير دولت ، لوايح مورد بررسي توسط وزارتخانه بررسي مي شود ، و ما همچنين اظهار داشت كه اين موضوع براي ما حياتي است ، بنابراين بايد در كميسيون اجتماعي تسهيل شود ، ادامه روند بايد به مجلس ارسال شود و فوريت داده شود. يكي از مهمترين بندهاي اين پيش نويس قانون بحث ثبات نيروي كار نيروهاي كار در اين زمينه بايد پايدار و با انگيزه باشند. اگر نتوانيم افرادي را كه در اين زمينه كار مي كنند تثبيت كنيم ، دولت متضرر مي شود زيرا در اين زمينه دوره هاي آموزشي مختلفي برگزار مي شود و افراد كم تجربه وارد اين حوزه مي شوند ، دوره ها را مي بينند و تجربه كسب مي كنند ، و اگر اين شغل را رها كنند و به جاهاي ديگر بروند ما در حال از دست دادن هستيم. “ما حتي در اين لايحه اشاره كرديم كه فعالان حوزه فوريت هاي اجتماعي را بايد كاري سخت و مضر دانست زيرا آنها از كار و فشار رواني زيادي رنج مي برند.”

وي توضيح مي دهد: «اورژانس اجتماعي از سال 1378 برقرار بوده است و در آن زمان دكتر طباطبايي مدير كل دفتر آسيب هاي رفاه اجتماعي بود و اين ايده را مطرح كرد و سپس دوستان ديگر و خط 123 اضافه شد ، و ما توانستيم اولين راه حل قانوني را تصويب كنيم. “در سال 1392 ، تحت عنوان مقررات فوريت هاي اجتماعي. در اين آيين نامه ، وظايف سازمان بهزيستي و ساير تجهيزات مورد بحث قرار گرفته است. يكي از موانع قانوني اورژانس اجتماعي ، ماده 80 برنامه ششم توسعه است كه بر اساس آن سازمان بهزيستي بايد تا پايان سال اول در شهرهاي با بيش از 50 هزار نفر برنامه اورژانس اجتماعي ايجاد كند. ايجاد كردن. ما در حال حاضر در 360 شهر اورژانس اجتماعي داريم. قانون ديگري كه به ما كمك كرد ، قانون حمايت از كودكان و نوجوانان است كه در سال 2013 در مجلس شوراي اسلامي تصويب شد. “اين قوانين داراي آيين نامه هايي است كه توسط وزارت رفاه تدوين و در نهايت به تصويب هيئت وزيران رسيده است.”

معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي گفت: “بقيه مربوط به تداركات فوريت هاي اجتماعي است كه شامل خودروها تا بي سيم مي شود.” ما در حال حاضر 460 خودرو داريم كه از اين تعداد 160 خودرو كرايه اي است. اورژانس اجتماعي ، به عنوان يكي از مهمترين شرايط اضطراري در كشور ، بايد ناوگان حمل و نقل خود را به روز كند. موضوع ديگر ، آموزش نيروي كار است كه براي آن برنامه مفصلي داريم. نكته ديگر نقش دستگاه هاي ديگر است. فوريت اجتماعي به تنهايي نمي تواند كاري انجام دهد. بهزيستي چندين سال است كه به قاضي نامه مي نويسد و حتي اين كار فوراً انجام مي شود. آنها حتي از يك قاضي يا دادستان تماس مي گيرند و با نيروي انتظامي وارد عمل مي شوند. لايحه فوريت هاي اجتماعي بايد سريع بررسي شود و در اولويت قرار گيرد. ما انتظار داريم اين لايحه تا پايان سال 1400 به تصويب برسد. اين لايحه حدود 7 ماه در سازمان بهزيستي و حدود چهار ماه در وزارت رفاه مورد بررسي قرار گرفت و حدود دو ماه به كابينه ارجاع شد. “در حال حاضر توسط كميسيون اجتماعي دولت در حال بررسي است.”

انتهاي پيام

منبع: خبرگذاري ايواره
اورژانسي كه وضعيتش اورژانسي است

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.